Hledat firmy v obci Mladá Boleslav
Živé firmy v obci Mladá Boleslav 1 549 firem
Ptácká 138/54, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavJičínská 762, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 174, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoŠafaříkova 277, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNový park 1262, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoVinecká 1, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoJičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Jičínská 762, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 174, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoŠafaříkova 277, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNový park 1262, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoVinecká 1, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoJičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Nádražní 174, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoŠafaříkova 277, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNový park 1262, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoVinecká 1, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoJičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Šafaříkova 277, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNový park 1262, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoVinecká 1, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoJičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Nový park 1262, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoVinecká 1, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoJičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Mládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřenoVinecká 1, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoJičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Vinecká 1, Čejetičky, Mladá BoleslavZavřenoJičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Jičínská 244, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavdle domluvyPtácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Ptácká 191, Mladá Boleslav IV, Mladá BoleslavZavřenoJilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Jilemnického 1152, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoU přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
U přejezdu 342, Debř, Mladá BoleslavZavřenoMládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Mládežnická 1435, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavZavřeno17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
17. listopadu 1380, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavOtevřeno 24 hodinNa Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Na Radouči 1075, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavdle domluvyDukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Dukelská 279, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoViničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Viničná 463, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoPodlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Podlázky č. 33, Mladá BoleslavZavřenoSluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Sluneční 881/13, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoVodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Vodkova 134/4, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavZavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
